11 февруари 2009

Факти

Барабаня нервно с пръсти и продължавам да си ям бузите.
10%! Цели 10%!!!
Знам, че тази цифра нищо не ви говори.

Сещате ли се за онази Наредба 34? Тази по която се раздават всички скъпоструващи лекарства?
А спомняте ли си, че преди време беснях заради намерението на МЗ да намали количествата?
Е, за радост не се случи! Увеличиха ги, което е принципно добрата новина. Само принципно...
Аз обичам принципите и голяма част от тях подържам и защитавам, но този ме извади от равновесие. Защитавайки някакъв принцип явно, служителите в МЗ тази година са подали заявка за увеличаване на абсолютно всички лекарства по наредба 34 с точно 10%. Ама, че при всяко заболяване има различен брой пациенти, че са необходими различни количества - на кой му пука! Всичко на равна нога!10% и толкоз!!!

В нашия случай тези 10% означават около 57 опаковки, което от своя страна означава, че не само няма да има още хора, които да получат лекарството, а то дори няма да стигне за одобрените към момента.
А всъщност великата бройка на одобрените пациенти е точно 39!
39 от около 250 души... И още по - забавното - само 12 от тези 39 са пациенти над 18 год. Говори ли ви нещо този факт?
Защо ли на мен ми изглежда, като абсолютно целенасочена дискриминационна политика от страна на МЗ и определени лекари!?!
А факта, че тези 12 души се лекуват в София?
A човека, до който се допитва МЗ и който трябва да мисли, да препоръчва най-доброто лечение и да е един от водещите хематолози за доброто на пациентите! А факта, че същият този лекар настоява за инвазивна и донякъде рискова процедура, която в белите държави почти не се прави и която може да бъде избегната, а тук сега пишели методика!...

Не знам вече.
Знам, че взе да ми идва в повече от всички тези факти...
И вече и езика ми е в рани от хапане!

24.11.2008

Няма коментари: