11 февруари 2009

Шопинг терапия

Удивлявам се от хора, които практикуват шопинг терапия!
Имам предвид класическата при която дадената девойка с удивителен успех забира поредното парцалче закупувайки го в момент на умопомръчение. Ми какво пък толкова!? 200 евро за дънки? Или блузка? Що не едни ботушки? Ами онова фешън якенце, дето е тънко като презерватив и никаква работа няма да върши, освен ако температурата не е около 15 градуса по Целзий? Да, ама е тооолква готино!
Наблюдавам ги с интерес как тичат към поредния магазин изпречил се по пътя им. Подслушвам разговорите им които винаги започват с "Муцка, да знаеш какъв шопинг си спретнах..."
Не си мислете, че не ги разбирам или че им завиждам!
Просто ми е чужда ценностната им система. Или и това е вид дефект, все пак съм моделиер - конструктор на облекло. Не че го практикувам де. Като погледна дреха виждам кройката и начина на изработка. И толкоз. Не ми пука от марка, материя, цвят и т.н. За мен това са просто сглобени парчета плат.
Но не си мислете, че отричам шопинг терапията. Напротив - обожавам я!
Само че моята е към малко по - различен краен продукт! Един такъв, особен и разкриващ нови светове. Признавам си! Маниачка съм на тема книги.
Изпитвам душевен оргазъм от обикалянето на книжарници и закупуване на поне по три книги. Обожавам аромата на мастило, шумоленето на всяка страница, дуела с автора на историята. Губя се в шрифта и се надпреварвам с времето за поредната дума или абзац...
Да не мислите, че просто ги купувам и зарязвам, като шарено парцалче в огромен гардероб?
Изчитам всяка една, която съм прибрала вкъщи! Всяка една!
Но манията ми нещо придобива застрашителни размери. Лежа и оглеждам разпадащата ми се библиотека, след нея поглеждам и внушителната купчина от около 200 книги върху шкафа, обръщам с поглед всяка повърхност и виждам всичко натрупано с книги. Кога успях да превърна стаята си в книгохранилище? Нали изпратих част от книгите ми за отговорно пазене при мама и тате? То те последният път май казаха, че трябва да престана!? Да престана!!!
Как се отказва шопинг терапия?
Как се отказва наркотичното влияние на думите? Сладкия аромат на неотворена книга? Допира до чужд свят? Как се отказва различен живот???

13.12.2008

Няма коментари: