02 ноември 2008

Кръводаряване

Аз пак съм на вълна кръводаряване.
От известно време с група познати коментираме какво да направим, за да се промени ситуацията с перманентната липса на кръв. Липса не само за пациентите с Таласемия майор, а и като цяло - липсата на кръв за планови операции, за родилки, при тежки наранявания и т.н.
Всеки си мисли, че това не е негов проблем докато самият той или негов близък не се озове в болница, и не му заявят да донесе бележки за дарена кръв. И тогава настъпва онзи момент с черния пазар и хората, които под мустак те питат каква кръвна група търсиш и колко.
Странно е, но в България никой не се занимава с промоция на кръводаряването, нито с намирането на доброволни кръводарители, освен центровете за кръводаряване и БЧК.
Центровете, като държавни структури са с ограничен бюджет и дори аз която се интересувам не съм забелязала някаква особена линия на промотиране освен периодичните статии в пресата и тържество за деня на кръводарителя. БЧК? В последно време май се превърнаха в доста компроментирана структура, но аз лично вярвам в силата и желанието им. Само че не знам до колко са ефективни, при положение, че работят на няколко фронта и правят акции предимно по големите празници или в университетите...
В този ред на мисли сега обсъждаме създаване на система за информация, промоция и регистър на доброволни кръводарители.
И си задавам въпроса дали това ще е работещ вариант? Дали хората ще намерят сили и желание да кажат: "Аз ще се запиша в този регистър и ще отида, ако ми се обадят, че имат нужда от мен."? Дали след месец - два ще има повече хора за които "кръводаряване" няма да е някакво странно животно, а реална част от живота им?....

И все пак ще се опитаме. Ако искате присъединете се към нас...

Форум "Кръводаряване"

Няма коментари: